Spero

Første gang jeg kom over ordet Spero ble jeg så fasinert over den dype betydningen og hvor mye styrke som lå bak ordet, og jeg visste med en gang at dette skulle være med på å ligge grunnlaget til foreningen.

Patrick Karlsen

Håp

Vi har alle de øyeblikkene når vi føler at verden krasjer rundt oss og at teppet har blitt revet ut rett under føttene våre. Dette er de øyeblikkene som håpet er det viktigste; øyeblikkene når vi føler at vi ikke har noe igjen å tape, er når vi har alt igjen å vinne.

Håp er å våkne om morgenen etter en virkelig forferdelig dag, og ha motet til å komme seg ut av sengen og prøve igjen.

Håp er å se på himmelen om sommeren etter en regnbue etter et tordenvær. Håp er når du innser at du ikke kan endre strømmen, men at du kan alltid justere seilene dine.

Håp er når du påminner deg selv i tunge tider om at gode ting kommer til å skje, og at selv den mørkeste skyen har en sol bak seg. J.K. Rowling beskrev selv at det å nå bunnen er det som la det solide grunnlaget som hun bygget sitt livet på.

Ingen dager vil være bra, og det vil være umulig å alltid være like håpefull.

Spero er selve definisjonen på håp, og vi har som mål å være med på å gjøre noens tunge dager litt lettere.

«Dum Spiro Spero. Dum Spero Amo. Dum Amo Vivo.»

«While I breathe I hope. While I hope I love. While I love I live.»

«Dum Spiro Spero» stammer fra et Latinsk motto som oversatt til engelsk blir «While I Breathe, I Hope».

Spero som et symbol

Spero skal eksistere som et symbol for den fattigdom og prøvelser en prøver å overvinne.

Gjennom aktiviteter skal vi forvandle andres liv fra en håpløshet til et liv med fylt med muligheter.

Spero skal være et bevis på kraften i utholdenhet og vilje til å presse seg forbi hindringene som kommer.

Spero skal være et bevis for alle mennesker å aldri si aldri: aldri gi opp en drøm, la aldri andre holde deg tilbake, aldri tvile på dine egne evner.

Spero har som mål å være et godt forbilde, som alltid vil tjene som en påminnelse om at uansett hva som skjer, vil det alltid være håp.

DEEP HOPE

Hope is the thing with feathers
That perches in the soul
And sings the tune – without the words,
And never stops at all,
And sweetest in the gale is heard;
And sore must be the storm
That could abash the little bird
That kept so many warm.
I ́ve heard it in the chilliest land,
And on the strangest sea;
Yet, never in extremity,
it asked a crumb of me.

(Emily Dickinson, 1960)

støtt vårt arbeid

det er ikke mye som skal til

Spero foreningen arbeider for å skape en bedre hverdag for barn og unge voksne.

Ved å gi et bidrag til Spero foreningens arbeid bidrar du til å gjøre noens liv litt bedre.

Dum Spiro Spero