Aktiviteter - Opplevelser - Minner

Idrett, friluftsliv og fysisk aktivitet er en kilde til glede, overskudd, fysisk og psykisk mestring. Vi har lagt opp til at aktiviteter ikke skal føre til store kostnader, slik at økonomi ikke skal være et hinder.

Informasjon

Aktiviteter eller tiltak i regi av Spero skal være gratis, da vi har et mål om at økonomi ikke skal være et hinder for deltagelse.
Sansesystemet i hjernen er laget for å bli stimulert. Storhjernen vår er laget for ny læring og hvis vi lærer noe nytt hele tiden beskytter vi oss mot skader, samtidig som det skaper nye nettverk i hjernen. Derfor ønsker vi at alle skal få delta.

FriPass

Tid: Etter avtale
Dette er vårt egenutviklet tiltak, der vi er de første og eneste i Norge som tilbyr denne typen forebyggende tiltak. Dette er et tiltak med hensikt i å forebygge tilbakefal, der “FriPass” tilbyr akutt overnatingstur i fjellet.

Klatring innendørs

Tid: torsdager 1100-1300
Har du lyst til å prøve deg i klatreveggen? Klatring er en aktivitet som er svært populær. Her får du muligheten til å utvikle deg, uansett om det er første gang eller om du er proff.

Daglige turer

Hver dag etter avtale
Den beste medisinen mot dårlig humør, er en lang spasertur! Selv om været kan være dårlig i Bergen, så smaker lunsjen alltid like fantastisk, og det kjente bergensværet blir en vant med.

Kajakk padling

Etter avtale
Kajakk padling er ikke bare utrolig gøy, men den totale opplevelsen som f.eks. å kunne nyte sjølivet i stillhet, samtidig som det er bra trening, er noe en må oppleve.

Vinter bading

etter avtale
Dette er utfordrende for alle, uansett hvor ofte det gjøres! Ingenting slår den følelsen en får etter vinter badet, der hele kroppen bobler over med endorfiner, og stemningen blandt deltagerne går i taket. Du er herved utfordret, så ta kontakt med oss nå!

Bistand i Møter

Etter avtale
Gruer du deg til et møte, og du vil ha noen med deg? Alle mennesker trenger personlig støtte innimellom, og det kan være tøft å måtte stå i det alene. Derfor blir vi gjerne med deg som en støttespiller, da vi vet at en kan føle seg liten i møte med «myndige» personer.

En prat over en kopp kaffe

Etter avtale
Trenger du stueforandring, nye impulser, eller bare det å treffe noen andre? Ikke alle kan unne seg dette, og vi vet hvor mye det kan bety å få oppleve noe så normalt som et cafe besøk, og å ta seg en kopp kaffe og få prate med en annen person. Vi tar med glede på oss «spante-buksen», og så møter vi deg på en cafe, om det er det du trenger.

Ekspedisjon 2-3 døgn

Etter avtale
På  ekspedisjonsturene så reiser vi til fjells for å nyte den norske naturen. Vi vil overnatte i telt eller lavvo, noe som er en opplevelse de fleste setter stor pris på.

Bli en Frivillig eller gi en Donasjon i dag!

Bli en frivilligGi en donasjon!